Köpvillkor
Nedan finner du de köpvillkor som gäller vid köp på vår webbplats.
Beställning
Du ingår ett bindande avtal när du bekräftar din beställning i kassan. Vi skickar automatiskt en orderbekräftelse till din registrerade e-postadress.
Betalning
För att fullfölja köpet ska betalningen vara oss tillhanda inom 10 dagar.
Tills dess att betalningen är genomförd förblir produkterna NA Tillverkning AB:s egendom.
För ej uthämtade paket som returneras till oss debiteras en administrativ avgift på 199 kr, vilket motsvarar våra faktiska kostnader för frakt, retur och även hantering.
Vi betraktar inte ett ej uthämtat paket som att du har utnyttjat ångerrätten – du måste alltid meddela oss separat om du vill ångra ditt köp.
Priser
Vi visar alla priser inklusive moms och i orderbekräftelsen anger vi även momsen separat.
Vi reserverar oss för eventuella fel i prissättning eller tryckfel.
Leverans
Leverans sker med det fraktsätt du valt i kassan, och hanteras av PostNord.
Dessutom visas fraktkostnader och eventuella avgifter tydligt innan du slutför köpet.
Vi gör vårt bästa för att leverera i tid, vid förseningar som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll (exempelvis transportörens hantering) kontaktar vi dig så snart som möjligt.
Skulle förseningen bli oskälig har du därför rätt att häva köpet.
Leveranstid
När beställningen är genomförd, skickar vi den normalt inom 2–10 arbetsdagar, beroende på betalningssätt och lagerstatus.
Om en vara är restnoterad meddelar vi dig så snart produktionen är klar.
Ångerrätt enligt distansavtalslagen
Som konsument har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, enligt Distansavtalslagen.
Observera dock att ångerrätten inte gäller specialtillverkade produkter.
Om du vill ångra ditt köp kan du använda Konsumentverkets standardiserade ångerblankett.
Ladda ner ångerblanketten här.
Du kan också meddela oss direkt via e-post eller post, så länge du tydligt anger att du vill ångra ditt köp.
Du har rätt att undersöka varan – exempelvis öppna förpackningen – men inte använda den mer än nödvändigt.
Varan ska returneras i väsentligen oförändrat skick (dvs. nästan samma skick som vid mottagandet, utan skador eller tydliga tecken på användning).
Vid retur står du för fraktkostnaden. Så snart vi har mottagit den returnerade varan, återbetalar vi hela beloppet inom 30 dagar, inklusive fraktkostnaden (dock inte extra kostnader för t.ex. expressleverans).
Reklamation
Du har rätt att reklamera en vara inom 3 år från mottagandet, enligt Konsumentköplagen.
Reklamation ska ske inom skälig tid efter att felet upptäckts, helst inom 2 månader.
Kontakta oss här med följande:
Ordernummer, beskrivning av felet samt gärna bilder.
Vid godkänd reklamation står vi för samtliga kostnader inklusive returfrakt. Du kan ha rätt till:
Kostnadsfri reparation, en ny vara, prisavdrag, ersättning av encentuell skada samt hävning av köpet.
Vid icke-godkänd reklamation kan du bli skyldig att betala returfrakt och eventuella avgifter.
Produktinformation och märkning
Vi eftersträvar att ge tydlig och korrekt information om våra produkter.
Alla produkter som kräver märkning (exempelvis CE-märkning) är märkta enligt gällande regler inom EU.
Har du frågor om säkerhet, märkning eller produktens användning är du välkommen att kontakta oss innan köp.
Betalningsalternativ
Avslutningsvis erbjuder vi i dagsläget betalning med:
Visa och Mastercad, PayPal samt Google Pay
Har du frågor angående våra köpvillkor? Kontakta oss nedan